Bonne Annee! :D (LKAB)

0kommentarer

Hej, nyårsafton idag.
Dagen har varit djup, 540 meter under jord rättare sagt. LKAB gruvan här i Kiruna. Hur fräckt som helst och jag är bara så fascinerad! Jag förundras och blir helt stum varje dag över denna otroliga stad. Vi åkte buss ned till gruvan då och vi fick ta med oss stenar hem:) I mors kamera så är det en sten som är ca 2miljarder år gammal! ;) haha

Folket här uppe är ganska sura, jag tror inte att jag har sett mer än typ 5 glada ansikten. Det är bara de många kineserna som är glada, vilket uppskattas. Fast förstår kirunaborna, får man inte se sol någon gång per dag så blir man nog inte så glad. För här uppe är det mer som ett blått sken och sen snön som lyser upp. Solen tar sig liksom inte upp här förrens i mitten av januari.


Har nu varit på trerätters nyårssupé här på hotellet, NU är folket glada och de tycker nog att vi är ganska konstiga, hahahaha! Så sköna är de, jo. Älskar dialekten, verkligen. Har hänt en del roliga incidenter i hissen då man träffas och pratar lite med dem.
Haha, typ:
-jaha, ska du till ferrum eller?
*njae, är vi inte i ferrum..?
-njo, bor du inte i kiruna?
*asgarv** nej inte precis, vi är på semester:D:D
-semester i kiruna...?! är du int klok?

HAHAHA, alltså det låter inte kul, men det var väldigt komiskt, framförallt med deras dialekt, som jag som sagt älskar. Hehe.

Nu så är tjejerna i baren medans jag sitter här och far spelar piano:)♥
Ska snart upp på högsta våningen och skåda fyrverkeri:D sen festa lite. Känna på när de spränger i gruvan också, för det ska tydligen kännas hit, intressant.

Jag älskar
//JK

Kommentera

Publiceras ej