Jag vill slå ett slag för halsen!

0kommentarer

Nu är det fjärde gången som jag uppdaterar idag... Typ rekord:)

Vänner kan få en på bra humör, vänner kan också få en på det absolut värsta humöret. Det är häftigt hur människan är funtad. Jag fortsätter att förundras över hur många olika sorters människor det finns. Fast att vi alla i sluteändan är ganska lika; med en hals som orkar bära 7-8 kilo varje dag från det att vi föds och till det att vi dör, låt mig få inflika att jag älskar halsen. Det är nog den del som fascinerar mig mest av det som sitter på kroppen, bara för det faktum att den är så stark. & för att den uppmärksammas så lite. Tänk på allt den får utstå under ett liv; den ska föreställa smyckesbärare, vara pelare, forsla H20 & mat, kunna ta puls på och massor mer.

Kroppen är så jävla underbar, ändå pressas barn & ungdomar till ideal som inte alls passar oss. Varför är vi inte nöjda med hur vi är? Varför måste vi ändra oss till några andra, smala/långa/korta/tjocka? Allt anses vara fel, är man fet ska man vara smal, är man smal ska man vara fet. Inte ens det är ju bra.(Syftar inte på dem som inte kan göra något åt sin vikt, även om de så gärna skulle vilja.) Vi uppmuntras nutid att vara riktigt smala, det är på modet nu. Vilka skador det blir, och generation efter generation anammar ju trenden.. Sen beror det ju till viss del av vilka gener man fötts med. Men man kan se bilder på unga flickor som alla revben bara sticker ut ur kroppen på. Och andra som är så feta att de knappt kan gå, utan måste vanka sig framåt.
Jag tycker så synd om oss, som är så utseendefixerade. Varför kan vi inte revolutionera? Göra något drastiskt och inte bry oss om hus vi ser ut , utan det vi har inombords istället. Oftast brukar det vara mycket finare än det som är på utsidan.

Jag älskar att älska!
JK

Kommentera

Publiceras ej