Hår

0kommentarer

Jag har varit fascinerad av hår sen småbarns ben. Då jag satte upp frisyrer på hela släkten, jag har en bild på min morbror och mig när jag var ca 5 år där han har fått sig en omgång av Julias frisyrkunskaper. Minnen! 
Jag tycker det är något speciellt med hår. Det har jag alltid tyckt. Jag har velat bli frisör, jag har till och med jobbat i en frisersalong. Det var ju drömmen. Det var tack vare min kusin, "Kris-Tina", som jag fick jobba där, hon är ju frisör. Men oj, alltså nu kanske jag skrämde upp er, men ta det lugnt, jag lovar att jag inte klippte någon. Haha. Men det skulle ju ha varit kul.
När jag fyllde 9 år fick jag en sminkdocka med riktigt hår. Så hade far gjort en pall åt henne där det stod  Julias friss och fniss det var värsta sött och jag kunde leka att hon var min kund och att jag hade en egen affär. Det har nog varit den bästa födelsedagspresenten hitills, för jag leker med den där dockan än. Och jag ändrar frisyrer och allting, nu har jag gjort en inbakad fläta som går 1½ varv runt hennes huvud.
Det är nog formerna och färgerna och vad man kan skapa med hår som är så fantastiskt. Tänk, man kan liksom ändra en människas huvudform med hjälp av håret. Det är underbart.
Jag har slingat, pentat, färgat mitt hår många gånger. Nu till exempel har jag permanentat hår, mitt livs största hår-misstag. Menmen, man lär sig av sina misstag. Jag har liknat Shakira i en månad, nästan nästan nästan värt besväret då, eller vad säger ni?;) Nu iallafall liknar jag ett troll med mitt hår. Efter den här sista pentningen blev det så slitet. Innan jag pentade hade jag Sveriges lenaste hår, nu har jag världens slitaste hår. Det som jag kommer vara arg på mitt hår resten av livet är att jag har glashår. Med det menas att det är som glas runt hårstrået så färgning eller pentning inte fastnar då, eller man måste ta mycket starkare grejor då för att det ska bli som man vill och få det att hålla.
Jaa, ser att jag skrivit ganska mycket. Det skulle bara bli en liten kort text om att jag hatar mitt hår nu. Haha♥

Men puss allihop och glöm inte att ta hand om ditt älskad hår:D

    Inget emot att få Blake Livelys hår. Det är Gud som skapat det, jag lovar.

Kommentera

Publiceras ej