Sommartecken

0kommentarer

Nu när det börjar ljusna och när sommar-fåglarna kommer och allt känns så bra och alla är så glada så letar man ju såklart efter sommartecken. Och jag kan konstatera att NU är det sommar, jag har nämligen sett de typiska sommartecknen. Fjärilen och myran. När man ser dem då vet man att det är sommar. Och jag har sett dem. Så nu kan jag offentligöra för allihop att det är sommar:D :D Jag säger bara JIPPIE!!!<3


Idag när jag var nästan halvägs hem kom jag på att jag inte hade någon nyckel hem. Jag hoppades såklart att någon var hemma då. Men när jag kom hem och försökte rycka upp dörren, så märktes inte en enda rörelse i den låsta lilla förstenade dörren. Arg som jag blev började jag ju skrika som en galning och sparka vilt runt omkring mig, nej nu skojade jag lite faktiskt. Jag tänkte över läget och kom fram till att jag fick väl helt enkelt lägga mig på sten trappan och vänta på att någon snäll själ skulle komma och öppna, så det var det jag gjorde. För jag ville ju inte gå tillbaka till viken där mor jobbar, för det första så visste jag inte var hon jobbade och för det andra så har jag ju väldans ont i hälen och kunde knappt gå:/ Och förresten mobilen var död så den kunde jag inte använda. Så jag packade upp mina jumpakläder som jag turligt nog hade i väskan. Jag lade mig på dem och trodde jag hade mer än en timmes lång väntan i kylan framför mig. MEN, tur som jag hade så kom MAMMA efter ca 30 minuter. Jag hade då lyckats somna i solen och i bakgrunden hörde man fågelkvitter:D
När jag sedan kom in så tyckte jag att 19 grader var värsta bastun och vanligtvis så brukar jag kola av kyla dåXD

PUSSPUSS nu ska jag räkna matte och skriva labbar. Jag är duktig!

Kommentera

Publiceras ej