Jag har känslor

1kommentarer

Ibland är det OK att gråta en skvätt. det är bra att få ut det som finns inuti... jag grät idag,
ifall någon ville veta. jag grät när jag cyklade & det var tamifan skönt! jag är lika rörig inuti som jag är utanpå, & då förstår ni. men idag skulle jag inte gråtit när jag cyklade bredvid havet. för det var en sekunds nära att jag trillade i, jag menar, det var ju suddigt för ögonen...
nästan gång kanske jag inte har Guds vakande öga på mig.
jag är fortfarande glad, men lite splittrad & krossad inuti. när du pratade kändes det som om du öppnade min kropp & bara pratade med mig. 'hallå?' eko eko eko. du fick svaret,
det vet jag. jag vill vara lika klar som kristall. det går inte nu, men jag kommer
fortsätta hoppas♥

jag är så bra på att stampa på mig sjlv, trycka ner mig sjlv. jag är nog den person jag känner som har sämst sjlvförtroende. ni förstår inte, men jag tar rent ut sagt kål på mig. jag hackar jag hackar & ytterligare hackar jag,
mobbar mig sjlv skulle man kunna säga. allt negativt folk säger till mig, med säger menar jag både pratar rätt ut men också säger med kroppsspråket, även om de säger det på skoj så tar jag åt mig dt. sen använder jag det för att förstöra mig, i'm a sad little mermaid. haha. nästan ingenting (& det här som kommer nu gör mig så sjukt ledsen inne i hjärtat att jag skulle kunna gråta hela dagen lång) som gör gör, säger elr vad som helst blir jag nöjd med. det finns alltid något att gnälla på, alltid något att inte tycka om. min kropp ska vi inte tala om. det enda jag är nöjd med är mina handleder, de ser rätt så smala ut. de är väldigt smala, kanske för smala. för inga armband passar. ni ser. jag måste lära mig att tro på mig sjlv & alla andra. lära mig att tycka om mig sjlv. jag måste lära det nu innan lilla fröken karlsson just är ett minne blott. för det finns personer som kan säga bra snälla saker. & jag älskar dem♥ de gjorde t.ex. min dag idag. bara genom några få ord hjälpte de mig komma upp till ytan igen.

några sekunder senare:

seriöst, jag bryter ihop! jag har fått, åh jag kan inte skriva. jag tjuter. jag vet inte vad som har hänt. tårarna bara rinner nedför min näsa & landar på min pippi långstrump tröja. jag vet inte ens vad det är för tårar jag fäller. det är snälla tårar. jag blir så lycklig. äntligen har jag gjort något. det känns som om jag har snurrat jorden uppochner & nerochupp. jag är gladgladglad. emelie, saga, linnéa & jennie, framförallt ni. Det är ni som betytt mest idag & ni är värda så mkt & ni betyder så mkt. Sanna vänner. Ska försöka ta åt mig av allt ni sa

jag svävar i hjärteland. det är mitt egna land & jag bjuder mer än gärna in er ditt. allt består av hjärtan, hjälp, hemgjord saft & kakor.

GUD VÄLSIGNA ALLA
//Julia

1 kommentarer

Klara

17 May 2008 19:01

Julia, du verkar vara en supertjej som har all anledning att vara nöjd med dig själv! Var det!! tänk på allt som är bra med dig, det är garanterat massor av saker! jag vet att det är sketajobbigt att vara tonåring, men det går över, det lovar jag! =) njut av att vara ung så länge, vips så står du där och är 24, som jag är nu. om ämnet självförtroende, kolla in en artikel jag skrivit på sourze.se, den heter "missunnsamhetens fula nuna", speciellt de sista raderna, läs dem! hälsningar från siris syrra.

Kommentera

Publiceras ej