1 advent.

0kommentarer

Idag är dagen det är första avdent. Advent är en väntan på Jesu födelse.

Snart är det jul då blir det kul, brukar jag säga varje år när julen snart ska infinnas. Det är alldeles rätt, för runt juletid är det som en aura, en glittrande magisk aura som gör att alla blir snällare, gladare & det blir mer sammanhållning. Allt pyssel inför the big day den 24:e gör att alla hjälps åt och därmed umgås med varandra. Man bakar pepparkakor med sin mormor, sätter nejlikor i apelsinerna tillsammans, hugger julgran med pappa och klär julgranen allesammans, går ned till byn och köper julklappar och mycket mer! Det är så mycket kärlek i luften. Men ibland kan det bli för mycket, stress, se till så att det blir lagom, för annars missar du att fånga upp all kärlek som flyger omkring i små små klungor av strån!! :D

Personligen tycker jag att det kan bli för mycket ibland. Jag menar, vad är meningen med att sätta upp tomtar & lysen i hela huset?! Jag förstår tyvärr inte vitsen. Tomten är något påhitt som inte har något med Jesu födelse att göra. Och nu låter det som att jag inte tror på tomten!;( Aja, jag tror på tomten, vem skulle jag annars ha fått alla fina paket av de senaste 14 åren va? Försök svara på det du.

Var snäll, för tomten ser & hör allt som du gör.

Kommentera

Publiceras ej