Farmor är nu i evigheten.

0kommentarer

Alltså om man ser det i perspektiv, så borde jag tycka att denna dag suger. Men det gör jag inte. (Saker som att jag är fet, har ful frilla, bråk med vän, att jag ångrar mig, det känns som ett korthus rasar på mig så att jag får de förbannade kortväggarna på mig, massor annat dåligt har hänt & pricken på i:et är att farmor numera bara finns i våra Hjärtan..)

Idag kom nya hm katalogen. Jag som förr i tiden slet upp den det första jag gjorde & började läsa den på sekunden. Ägnade den nu inte ens en blick. Tiden går & saker & ting förändras. Idag slutade farmor att andas, hon drog sitt sista andetag. Vi hoppas att hon har det bättre nu, där hon är. Kanske i himlen, vem vet? Hon är värd allt bra iaf. Vi sörjer men vet ändå att död är en del av de 3 mest naturliga saker i livet. Jag älskar farmor därför att det var hon som skapade pappa. Farmor var en kvinna som gav sitt barnbarn en trasig äggklocka i inflytningspresent när barnet fick en lekerstuga. Jag tackar henne för den gåvan, syftar inte på det sistnämnda.
Tänk på att ta hand om varandra & visa kärlek. När du kommer hem från skolan kan det vara för sent!

Med hänsyn
Jk

Kommentera

Publiceras ej