Uppdatering & Gotlandsläger

1kommentarer

Okej, jag har insett att det kanske är dags att skriva lite igen. Har fått lite påtryck och nu har jag så mycket att berätta så det bara bubblar i fingrarna!

Vi börjar med Earth Hour, bara för att Eve vill höra. Det var hemskt!! Här hade man gått och trott att det skulle bli jättemyys med ljus et cetera. Men vad händer? Päronen släcker allt ljus & börjar tortera mig! Spökhistoria efter spökhistoria... Jag höll på att dö.

& som alla mina trogna läsare vet så var jag ju med i musikalen Jesus Christ Superstar för några veckor sedan. Det var kul! Vi hade ju bara tränat några få gånger men det var verkligen underbart. Kärlek vad jag älskar att stå på scen!

Nu kommer vi till det bästa: Konfirmationslägret som var i helgen!!! Vi skulle ju äga Gotland & det gjorde vi verkligen. Tack alla mina fantastiska vänner! Fredagen, huh. Vi åkte buss & båt till vårat lilla vad-man-nu-skall-kalla-det. Österholmsfamiljen kan nog tänka sig hur det såg ut när jag säger att det var som hotellet i Skara... Alltså det var ju inte världens fräschaste vad-man-nu-skall-kalla-det. Men det fick duga, i detta blev det ju trots allt mina mest kärleksfulla dagar i mitt liv. Alltså fredagen så var vi oppe dösent, såsom alla andra dagar, och pratade och pratade. Det var något speciellt med denna natt & alla grät och skrattade! Golven var fulla med snorpapper på morgonen. För på lördagen var vi på Visby och röjde. Åt på Sveriges största glassbar, det fanns bananglass!:-) Sedan skulle vi åka & bada. Men det ville inte vårat gäng så gick omkring lite i solskenet och hade äventyr.
Ja, på lördagen var också dagen för bus. Hehe, till exempel att kleta tandkräm på handtaget, lägga bananchips under toastolen så att det lät, smeta olja på toastolen så att man skulle glida omkring och kanske också råka hamna i toan, och vi knöt ihop skosnörena. Hahahahahaha, alltså det var fruktansvärt kul.
Jo, så fortsatte det på söndagen med en gudstjänst och gräddkrig. På natten så blev jag sprutad med grädde på magen, mögligrädde. Och just det!! Maria hade plockat tussilago på dagen och nu var vattnet slut. Så hon satt och spottade i vasen i flera minuter för att de inte skulle dö. Sen ställde hon tillbaka den i fönstret. Grejen var bara den att efter ett tag står Manne utanför och skrämmer oss, vi öppnar fönstret och han är väl törstig eller något så.... Ja, hahaha, behöver jag säga mer?!   Hhahahahaha, fy satan vad vi skrattade!

Jag har nog aldrig upplevt så mycket skratt och kärlek som på Gotland. Världens bästa läger.
//JK

1 kommentarer

Österholm

07 Apr 2009 20:08

Ja du jag förstår precis hur det såg ut om det var som i Skara!!!!!Vad kul det låter som ni haft -härligt. Vi var i Stockholm i helgen och såg på High school musical med barnen det var kanon och hade en stor svit LÅNGT i från Skara!!! kram kram kusinen din

Kommentera

Publiceras ej