Shakira

0kommentarer

När jag var 8 år, alltså 2002, så såg jag ett musikprogram på teve. Jag bodde i det här huset.
Mitt bland alla Robyns, Bubbles(fanns de då?) och alla andra kommer som en uppenbarelse världens vackraste kvinna & dansar som något jag aldrig skådat.
Nästa vecka ser jag på samma program och samma sak händer inuti mig, jag blir vild av glädje, förtrollad och närmast lyrisk! Hon är bäst! Den här gången snappar jag opp hennes namn. Sedan hittar jag henne på första sidan av Okej! och där & då bestämmde jag att hon skulle bli min idol.

7 år senare har varenda affisch jag fått tag på av henne suttit på min vägg, nästan varenda tidning med hennes namn i köpts eller låtit bli läst, jag har tre av hennes gudomliga skivor, ett fantastiskt minne från 12 mars 2007 när jag var på hennes konsert i Globen. Samtidigt har jag fått lektioner i sunt förnuft och kärlek, jaa, och sen lite dans  ;-)
Jag tycker hon är bäst i hela världen och det har jag tyckt sedan jag såg henne komma opp som en sjöjungfru ur H20, dansa magdans barfota, krypa i lera och stå mitt emellan fula hästar i videon Whenever Whenever. Nu har hon kommit igen som ett stjärnskott, med She Wolf. ♥ Där hon praktiskt taget uppmanar kvinnor att komma ur sina skal och släppa fram sina vargar som gömmer sig inuti oss, är det inte fantastiskt? :D

Hon är inte bara enormt, & då menar jag ENORMT snygg, eller sjunger sådär unikt, som ingen annan, nej. Hon bryr sig om saker också, bra saker. Något år var hon en av de rikaste kvinnorna i världen och hon gör något åt det..

& någon gång vill jag till Colombia och se henne där.
Tack, för att du varit en del av halva mitt liv. Det känns coolt.
LÖV
//Jk

Kommentera

Publiceras ej