Fredag, något jag alltid kommer bära med mig.

0kommentarer

Fredag, var nog den bästa dagen i hela mitt liv. Åh, jag blir tårögd.
Vi fick skjuts av en riktig same, Håkan, till en riktig sameby. På vägen dit såg vi en ren. När vi väl var framme såg vi ett 20 tal renar, han tar ju liksom hand om dem, Håkan. De var tama och jag fick mata dem, det var bland det härligaste.

Sen skulle vi åka snöscooter:D Jag åkte med far som jag vet gillar att trycka på lite mer på gasen, jag gillar fart! Helt underbart, absolut bästa dagen. Vi åkte upp på en bergstopp som var ca 640 meter högt. Vilken JÄVLA VY. Hela känslan av det, en riktig same och med en utsikt som man trodde var gjord av en trollstav. Det går inte att förklara.  Och himlen som var lila, blå, grön, rosa, orange, röd och hela regnbågens färger.
Vi åkte sedan ned och pimplade samtidigt som vi låg och värmde oss på renskinn. Vi grillade också.

Det bästa var nog när jag fick köra scotern, jag är ju egentligen för liten för att göra det men han tillät mig att köra tillsammans med honom. Först körde han för att jag ville prova på hur det var att köra jäääättefort. Det var då jag knappt kunde få luft och jag frös som en dåre. Sen provade jag, vi var ju på isen så jag gasade vanligt. Sen kom ett gupp- jag blev rädd- gasade på mer- vi vurpade:) jag fick blåmärke och plötsligt så bara springer Håkan fram till mig och tar mig på näsan. Jag bara  Jaha? Jag hade ju inte skadat mig eller något, men då höll min näsa på att förfrysa. Så rädd jag blev, fast det fixade sig till slut.

Sen kommer vi till Zorro♥. Alla som känner mig vet att jag hatar hundar, jag är livrädd för dem. Men Zorro. Han var annorlunda och jag vet inte. Det var Håkans, samens, hund. Och hela familjen blev som förälskade i honom. Han var allas vän, till och med MIN. Jag lekte med honom. Magiskt var det, för jag tycker inte om hundar, men Zorro eller Shorro tyckte jag verkligen om.

Tack Björn och tack Ewamor för denna resa. Kärlek.
//JK

Kommentera

Publiceras ej