Torsdagen- hundspann

0kommentarer

Vi var ju som sagt tvungna att lämna vårat Kiruna igår. Här får ni läsa om min torsdag.

Torsdag fyllde Eve år, 20. Så vi firade lite, vi ska fira här hemma imorgon. Fast vi åt sypergod kinamat på eftermiddagen. På kvällen åkte vi ut på landet och tog en tur med hundspann. HAHA, jag skratta så jag tjöt, tänderna fryste och ögonfransarna såg ut som ett härve med trådar!! Det var kanske -25 och 11 hundar som drog oss, vilken fart det blev vissa stunder! Andra stunder satt man och nästan förfrös. Vi skulle ha sett ett norrsken, men olyckligtvis var det molnigt. Fast vi såg lite rosa som var ett litet norrsken, så man får väl nöja sig med det. Varje dag i Kiruna var som att upptäcka en ny värld. Och varje dag var fasktiskt som att se ett norrsken, även på dagen då himlen skiftade i diverse färger.


Denna resa har berört mig, lyckliga resa låt mig få uppleva dig igen. Alla varma semestrar till Thailand och annat kan slänga sig i väggen, ni är skit jämfört med mitt kära Kiruna .

Kommentera

Publiceras ej