Det är lördag & jag har hela livet framför mig!

1kommentarer

Vet ni en sak? Att snart slutar skolan & jag skiter fullständigt i betygen. Bara sådär, för de är värdelösa. Jag skulle inte kunna bry mig mindre. För jag har hela livet framför mig & jag tänker inte låta mig bli bli deppig på grund av ett förbannade papper med lite kludder som en absolut främmande människa klottrat ner om mig. I alla fall är det inte sådant som jag bryr mig om. Jag bryr mig om allt annat. Vad som skall hända efter jag slutar den allmänna skolan & vilken person jag är. För det är inte betygen som styr mig, de säger bara om jag gjort bra ifrån mig på prov. Om jag lärt mig de saker som läraren vill att jag lärt mig. Jag kan annat! För jag är jag, jag är Julia och jag kan, jag vill och jag vågar.
Nu vet du det.

Jag känner mig stark, stolt & lycklig. För jag vet att jag har en familj som älskar mig, vänner & släkt som tycker om mig. Jag har en fullt fungerande kropp. En fantasi som tar mig bortom månen och jag är oftast glad. Jag är glad och jag älskar att leva! Det är leva man skall göra, för man har bara ett liv och jag tänker leva det livet precis som jag vill då.
För det är mitt liv.






mitt

1 kommentarer

Anonym

06 Jun 2009 21:07

Right. Det är DITT liv och det förtjänar att respekteras... <3

Kommentera

Publiceras ej