Hör & häpna

2kommentarer

Jag har så mycket intressant att berätta så jag vet inte i vilken ände jag skall börja. Men vi tar det i den ordning det hände, och jag vill säga också att ALLT det jag kommer säga i detta inlägg är 100% sanning, även om det låter för otroligt att tro på så är det faktiskt sant och taget ur min übercoola verklighet.

Hör & häpna: fredagsmorgon på väg till skolan, tittar på klockan på mobilen, tänker: yeah äntligen i tid. Trippar på, steg för steg - jag kan ju chilla när jag ändå är så tidig, men plötsligt slits jag ur mina dagdrömmerier till vad som kan tros är taget ur en läskig mördarfilm. Jag hör något nedanför mig, vid min sjö, så per automatik slänger jag snabbt huvudet åt höger och får se vad jag tror är Tredje Världskriget till havs. Wiiie, det här kan jag inte missa för något i världen. Genar över träd i olika former, sticker mig på buskar och snubblar i den branta backen på väg ned till Veckans Händelse. Där i vattnet vad får jag se om inte, bäst ni sätter er ned nu, en mink!!!!!!! Herregud vad är detta kanske ni nu tänker? Men, jo! Så sant som det är sagt. En mink i min sjö. Inte nog med det, här kommer det riktigt anmärkningsvärda.
Efter att jag stått och stirrat på den plaskande minken i några minuter, nu uppenbarligen försenad trots goda förutsättningar, så ser jag till min chock att han inte är ensam. I munnen så har han en gädda dubbelt så stor som honom själv. Aha, nu går det opp ett ljus. Minkens kamp mot den levande gäddan. Tänk er själva försöka få opp en slemmig gädda med munnen på ett isflak, kanske inte helt smärtfritt, men minken klarade det i alla fall till slut. Minken klarade det och hela min dag fortgick som ett tåg på räls - jag var i himlen.

Sen igår så gick inte dagen förbi obemärkt heller, vi tog en safaritur utåt Gryt och först såg vi 3 hjortar, sedan ett tjugotal rålill och många YES på en åker. Sedan tar vi av på en väg som ser lerig ut och åker där i en evighet. Men, på vägen där mitt ute i ingenting så kommer 3 riktiga får! haha precis framför bilen någon meter i från står tre fån. Det var i princip det roligaste på hela veckan. Så jag fnittrade... Vi har dem till och med på kort! 

Sen så har jag växt ½-1 centimeter. Det är aldrig för sent!♥

HEHE, Hej då nu ska jag fortsätta med mitt så roliga liv. Haha erkänn att detta var coolt?!!
//Jk

2 kommentarer

Österholm

22 Mar 2009 14:14

Ja jag erkänner det var COOLT!!!!!

E

23 Mar 2009 13:40

Haha de var kul! men var menar du att du sag minken? vid kvarnen? Man behover alltsa inte aka till Irland for att man ska bli stannad av far pa vagen ;P

Love U

Kommentera

Publiceras ej