Jag älskar att vara fri!

1kommentarer

Lov innebär att man kan göra vad man vill, och det är ju underbart. Pension och arbetslös borde väl vara lika underbart?
En lediga Jullan åkte ut till en pensionerad mormor och sydde ihop kläder idag.
Igår var jag också ledig (en hel jäkla veckas ledigheter; möjligheter)  så då åkte jag och min jämngamla vän Siri och min mamma in till Linköping!

Att vara fri tror jag passar de flesta, det passar definitivt mig. På det sättet att jag inte behöver göra någonting. Det passade nog mormor också, hon såg faktiskt ut att trvias i sällskap med mig. Och det passar att åka på roadtrip med nära och kära också. Ni fattar va? Det passar att vara fri, dels känslan dels att om andra är fri kan man mötas och vara fria tillsammans.



Det var söndag eftermiddag och jag hade nog inte alla kor i ladugården eller alla indianer i kanoten. För... på måndag morgon sitter jag med ett kontrakt på godisförbud SAMT kakförbud!! Undertecknat av MIG! Alltså, ni förstår ju själva att det gick sisådär med detta då va. Vi slängde det kontraktet idag; kakor och bullar och alla sorters tårtor får vi nu äta. Alltså vilken börda som släpptes...
Mormor tog största smällen; bulle, kexchoklad, möra möss och chokladkakor.... ♥

I'M LOVIN IT
//Jullan

1 kommentarer

moster

11 Apr 2010 11:58

Jaa, tänk om man vore fri? Skulle gärna bli pensionär imorgon!!!! men tyvärr får jag kämpa på i många år till ca 10 eller mer. Ta vara på dagen och njut innan allvaret börjar med jobb och slit. Kram från mej

Kommentera

Publiceras ej