Elfte och tolfte

0kommentarer

Vilka söta ord! Elfte och tolfte. Åh. Mina barn ska heta det!

Tjabba Tjena. Jag sitter och äter marsipan i färgerna gul, grön och rosa. Skriver historia uppsats och är trött (väldigt trött uppenbarligen då jag särskriver historiauppsats. GÄSP). Gäsp. Men bara deux, two, 2, TVÅ dagar kvar till jag är ledig!!! Såå... det får väl gå. Hihi. Det är ingenting. Snart sitter jag på planet. Jag älskar att flyga. Oj. Det slog mig helt plötsligt att jag aldrig sett Ireland täckt i snö. Hur ser fältena ut? Är det fortfarande rutigt när vi kollar ut ur de små fönstrena på planet? Eller är allt bara plant vitt? Ireland kommer alltid vara rutigt för mig. I BMW* stod det om Ireland. Att det var så fattigt under 1800-talet så folket fick lov att äta gräs. De hade knappt potäter. Vid den tiden hade flickorna rutiga vida kjolar också. Så Ireland har bevisligen alltid varit rutigt. Inte bara för att jag tycker det. Ser fram så mycket mot det! Jag kanske inte hinner sitta och blogga så mycket när jag är där, ni får ha överseende med det. Kommer ha fullt opp med:
Julmarknader, bio (vi ser alltid på bio utomlands), spöktur på natten, förhoppningsvis träffa the Horgan family (Eves värdfamilj), åka skridskor mitt i stan på ett hustak, sen fika på Bewley's som Scarlett också nämner i BMW och så förstås, Eve får väl slita med mig, tvungen att typ gå på Shakiras konsert. Man bara: Måste man eller?! Fast liksom tvärtom. :-D


Lucky, tired me ♥

*Borta med vinden

Kommentera

Publiceras ej