Foder

0kommentarer

Hi! Har inte packat allt än. Men det löser sig nog. Tänkte att det viktigaste är ju redan nedlagt i min rosa resväska, nämligen min lilla moleskine och den guldiga irländska flöjten. Mer än så behöver man väl ändå inte? (Biljetterna har Eve packat nämligen...)

På vår engelsklektion idag hade vi presentationer om olika engelsktalande länder. Irland kom opp, & jag tänkte blott: Vad gör jag här? Just då ville jag inte vara där i klassrummet i Sverige utan jag önskade mig till ett annat ställe. Jag vet egentligen inte varför jag är så obotligt förtjust i den gröna ön, jag bara är.

Men om vi går tillbaka till det första stycket jag skrev och vi säger att jag är en duktig flicka som packar klart sin resväska. Då krävs kläder som är väl fodrade. & foder är ju också rubriken på detta inlägg. För jag blev smått förskräckt idag igen. Såg ett rålill (rådjur) äta äpplen i en trädgård när jag åkte med bussen hem. Djuren tar sig in i städerna. Vi måste hjälpa dem. Fodra djuren! Glöm heller inte fåglarna. Mina får pappi ta hand om de närmaste dagarna. 

& gå nu, lilla Jk, och packa din rosa resväska full med kläder som är varma och fodrade. Så allt är klart till morfar kommer och hämtar oss kl 5 för vidare färd mot flyget.
OK?

Kommentera

Publiceras ej