Julia-Karlssons-Jul-Kalender

0kommentarer

Eller: den Julianska Kalendern.




Julius Caesar hade en kalender döpt efter sig. & nu har även jag döpt en kalender efter mig! Det är den jag visat en bild på tidigare. Den som det hitills har gått sju dagar på. Sju dagar som var fyllda med en bakbok, en kalender från scouterna, ett par triumphtrosor utan söm, Anton Bergs lingonchoklad, grönt hårband, Rosen Seriens läppcerat och muffinformar med små tomtar på! Det blir nog att använda nya bakboken och baka något man kan stoppa i formarna redan ikväll! ♥ 

Julius kalender var det ju fel på så nu räknar vi dagarna enligt den gregorianska kalendern. Den går säkert bra att räkna med men jag tror nog att allra bäst går det att räkna med min (trots att min bara har 24 dagar)! Det är så himla roligt att få en liten present varje dag ända fram till julafton. Bästa sättet att hålla koll på dessa underbara juldagar. Tack Mammit! Du gör allt till mys och skoj.

//JK

Kommentera

Publiceras ej