Shakira Show

1kommentarer

Andra dagen i Dublin, torsdagen, var en tämligen kaotisk dag. Eves nya visakort slutade fungera. Vi hade fyra dagar kvar och pengarna vi hade med var nästan slut. What to do? Efter ett antal besök hos banker fick vi rådet: Western Union. Då kan Visa föra över pengar till oss. Lättnad. Men eftersom vi skulle ta ut ganska mycket pengar (det skulle ju räcka hela resan liksom) så hade ingen så mycket som vi behövde. Fick gå till posten. Vi tillbringade typ 3 timmar där. Skoj... Fick inte pengar i alla fall. Man undrar vad som är deras problem då? När vårat land, älskade Sverige, ger 10 miljarder åt hela deras land men de kan inte hjälpa oss, två söta ensamma flickor?!! På fredagen fick vi i alla fall tag i pengar. I den vackra kyrkan som är ombyggd till turistbyrå. ♥



På kvällen av denna jobbiga dag hastade vi iväg med Luas:en (ungefär spårvagn) till fantastiska Shakira. Fick vänta 3 timmar på henne också. Vilket inte gjorde Eves huvudvärk bättre.



Men sen... Wow, det var den snyggaste showen jag varit på, tror jag. Kom in som Lady Gaga (det enda medelmåttiga), med rosa stor klänning. Drog igång hela O2-arenan och plötsligt var det allsång till Underneath Your Clothes. I andra sången hade hon skor på sig (dock enda gången) och Jullan fladdrade till på stolen. Shakira är alltid barfota när hon uppträder (därav namnet på hennes fond). Det var inte fullsatt men alla som var där kunde hennes sånger utan och innan. Åh. De älskade henne lika mycket som jag. Hon dansar bättre än någonsin, sjunger med sin röst och har coolaste bakgrunden någonsin.



Tack vare Eve blev jag inte hes dagen efter; hon filmade in nästan hela showen och det blir dåligt ljud om jag skriker. Tack vare Eve kunde jag rocka loss totalt istället. Tack vare Eve kan jag se showen hundra gånger om och om igen.



Tack Eve!

1 kommentarer

Fridis :D

30 Dec 2010 23:40

Heej J.K!!!

Har inte sett dig på hela lovet :O Saknar dig massor! Min sommarvän & bussvän & granne <3 Kom tomten till dig? Hade du en bra jul? Har massa frågor som jag måste ställa innan jag åker. Vill träffas en stund någon dag om du har tid, så jag kan säga hej då... Och Jullan, tack så jätte mkt för kortet om jag inte redan sagt det. Och bilderna på Shakira här över är amaziiing ju!!

Gott nytt år! :D

PUSS på din kind!

Kommentera

Publiceras ej