Sköt ditt eget

1kommentarer

Igår gick opp klockan fem som vanligt. Skillnaden var väl att jag skakade och trodde att jag skulle svimma. Jag var så trött. Så trött så att min kropp inte kunde klara det. Skak och svart för ögonen (har aldrig varit så tidigare). Kommer till skolan efter någon timmes bussresa. Sitter ensam och väntar på en kall trappa utanför salen. Sen kommer Johannes. Han kommer på att det inte är någon lektion och jag tror att jag skall gå under. Har jag gått miste om två timmar där jag kunnat sova eller plugga? Så otroligt arg!! Inte visste jag något, för jag har vatt sjuk i en vecka liksom. Vet då och där inte var jag skall ta vägen. Har inte fått nyckel till dansstudion än. Good job. Väntar på att någon ska komma till dansstudion. Sitter ute i minusgrader och gråter i 45 minuter. Gråter för att jag är så dödstrött. Och för att jag är arg på mig själv som inte vill vara en last för andra. Sen kommer i alla fall vänner och öppnar. Tårarna kan inte sluta rinna för det. Blev liksom inte pigg för att de kom. Gömmer mig på toan i typ 20 minuter. Ringer paniksamtal till mamma och ber att få åka hem. Svullen tomat med snor i ansiktet. Kan inte visa mig ute helt rödgråten. Till slut går det över och istället kommer huvudvärken. Skönt, bättre. Kalla händer försöker dämpa svullnaden.

Så går det! Hade ont i huvudet resten av dagen. Slutade med feber igen, när jag kom hem vid nio. Min kropp säger så jävla mycket ifrån. Så mycket sjuk jag varit den senaste månaden, ja, så sjuk har jag väl varit sammanlagt under typ hela grundskolan. Nästintill skolk idag. Inte gjort det under nio år, men ibland...  är det så jävla skönt att vara en rebell.

PUSS
//JK

1 kommentarer

Maja

08 Dec 2010 18:23

Men oj.. vännen.. :*

Kommentera

Publiceras ej