Utan koppel

2kommentarer

Fri hund, voff! Bara lite snuva kvar. Jag åkte till skolan igår och kände mig pigg och kry som en nötkärna (nåväl, jag hade inte feber eller ont någonstans i alla fall) och sedan åkte jag ut till Lindö med tjejerna och bytte julklappar till sena kvällen. Åh så tjusigt. Mäkta vinterkärlek! Tog sena bussen hem och skulle gå av i Ringarum. Hehe. På något sätt lyckades jag hamna ute i Takmossens ödemark och kolsvarta himmel över mig. Började fantisera om snömonster och stora stygga vargar men så lystes vägen opp av pappis billyktor och säkerheten var med ens en självklarhet. För att slira med bilen det är vad jag kallar säkerhet. Det är jag uppväxt med. & pappi lovade att jag skulle få åka bil på issjö iår med. Can't wait! Ett måste är öppna bilfönster då (och is förstås). Annars så kommer man inte ut tillräckligt fort om isen skulle vara vek och gå sönder. Då blir man en dränkt katt. (höhö, och jag som är en fri hund).  

Kära familjen har just vaknat. Tog oss en en liten middagslur. Pappi har varit i skogen från tidig morgon och skall på julbord till sena kvällen, och Eve och jag mest för att det är bra att sova när man är snuvig. Mamma är på julmarken i Eksjö. Tillsammans med sin syster. När de kommer hem har jag och min syster inviterat dem till kulinarisk höjdpunkt! DET BLIR HAMBURGARE!!! Syskonafton! ♥

Jag lider med djuren som dör i förtid av all snö som de är för små för att hantera. De dör en plågsam död och pappi såg massa småvildsvin i skogen en dag och dagen efter det kom en meter snö här. Undrar hur de mår? Och alla ekorrar då som brukar bo i mormors fågelhus? Var är de?
Det är inte lätt att va liten i stora världen alltså.

2 kommentarer

moster

05 Dec 2010 09:30

Min syster och jag var som sagt var till Eksjö på julmarknad (en väldigt trevlig dag) och kom hem till dukat bord. Tusen tack till er båda som fixat med det, och tack till hela familjen för resan som var min födelsedagspresent. Kram i massor från mej

linda

05 Dec 2010 18:38

åh erskänn..

blev helt tagen av alla bilder haha!

Kommentera

Publiceras ej