En av de åtta dödssynderna

0kommentarer

Jag tycker inte om att benämna en egenskap som "dålig", för jag tror att de flesta saker är bra på sitt sätt, även de så kallade "dåliga" för något gott med sig. Ändå tänker jag kalla en av mina egenskaper dålig just nu i detta blogginlägg.

Det är såhär att människor jag blir så sjukt störd på, såna som gör att jag skulle vilja flytta till Brasilien, hitta en tidsmaskin eller bara vrida skallen av; personer man inte bör bry sig om, jag bryr mig om dem!!! Jag vet att jag borde låtsas som att de är luft, eller ännu bättre ha styrkan att trots att de är så på gränsen till dödliga borde vara snäll mot dem... Grejen är den att jag är inte snäll mot dem, jag visar mitt förakt mot dem och blir dessutom på dåligt humör (här tillkom det ytterligare en dödssynd)(bestämde jag). Jag skulle ju inte behöva bry mig utan gå vidare & bara vara Världens bästa Jullan. Nu har jag låtit dem påverka mig, jag har pratat skit om dem etc etc, dvs jag har visat en dålig sida av Jullan helt enkelt. Förstår ni hur jag känner? Jag känner mig skit. De drar verkligen fram det värsta ur mig, och jag blir sur som en citron och jag i min tur överför det jag känner (alltså skiten) till andra människor.
Jag som trodde att jag var så mycket bättre än att äga denna värdelösa, urbota bajsdåliga egenskap som sänker mitt humör.



FOKUSERA PÅ NÅGOT ANNAT
av och med den alldeles bedårande jullan (jag ska försöka att inte bry mig) tra la la (jag försöker)

Kommentera

Publiceras ej