Att leva ett liv utan att se livet.

2kommentarer

När jag var sisådär femton år kände jag tacksamhet för min syn minst en gång varje dag, ibland även fler gånger.  Nu när jag är äldre har jag aldrig känt det. Igår grät jag mig till sömns för att jag inte kunde läsa. Saltet sved i blodet som hade bildats i ögonen. Igår tänkte jag också att ett liv utan syn inte är värt att leva. Jag vill förevigt kunna se om en person i en romantisk kärleksberättelse ler, eller kunna följa med en resa runt jorden, läsa ut en faktabok eller biografi, eller en saga ur författarens fantasi.
Om jag blir blind vill jag vara gammal och vis, så vis att jag lärt mig att leva ett liv utan att se livet.
Idag är jag ett år äldre än igår! 

GRATTIS PÅ 16 ÅRSDAGEN JULLAN!!!! ♥

2 kommentarer

Anonym

20 Jan 2010 20:04

Mitt lilla 16-årsgull ;-)

Tror inte att det är någon risk att du kommer att leva ditt liv utan att se livet. Och det menar jag oberoende av om du kan se med dina ögon eller ej...

viktor.

21 Jan 2010 21:03

kärlek!

Kommentera

Publiceras ej