"jag känner mig som Kleopatra"

1kommentarer

Igår var den allra första Bokklubbsträffen! Det var så trevligt. Jag hade gjort två sorters pajer, en med taco och en med spenat och de tyckte om bägge! (Jag är så bra som kan göra ätbar mat!:-) Sedan så hade vi ju skoj och så. Siri & Veronica åkte hem men Maria & Hedda stannade kvar tills långt efter det blivit mörkt. Vi hade en riktig tjejkväll och var bättre än någonsin! Vi pratade om jordens problem, om risken med att skänka pengar till fattiga etc etc. Såhär kunde en dialog se ut: "...men vi går ju inte ens i samma klass." Jag börjar fantisera och sedan le som en fåntratt. Hehe, klass rimmar på glass...

Och älskade lilla Hedda som ligger uppfläkt på soffan och kastar ostbågar i munnen "jag känner mig som kleopatra!"

Och det är just precis vad jag också gör nu. Bokklubben var syperlyckad, böcker är som snö. Sätter en guldkant på tillvaron och gör livet tjusigt! ♥
Och jag har vänner som tycker om mig. Skolan har börjat nu och snart är den över och jag slipper Vammar! + att Siri kommer snart.

Jag känner mig som Kleopatra, liksom Hedda, och båda har all anledning till att göra det!
//Julia-Teddy

1 kommentarer

H-H

10 Jan 2010 13:43

Mmmm, Kleopatra! Hon är så bra, vi är bra! Puss

Kommentera

Publiceras ej