Söt Sisstotta Sexton

2kommentarer

Hello, det är världens sötaste 16-åring som pratar! Asballt och läskigt att vara stor!
Nu tänkte jag emellertid ta med er på en resa i mitt liv, på med säkerhetsbältena för nu drar vi!!!!!!!!

Det var en gång en väldigt lagom liten tjej som ville upptäcka världen utanför mammas mage. In på BB och ut på 18 minuter, den 18 januari 1994 (notera att siffrorna var sammstämda, 18, 18 liksom... cool från början)

Japp, pimpinett som hon var (föddes så och är fortfarande) fick hon sin första spetsBH vid fyra års ålder, och ja, den ligger fortfarande och vilar i min garderob (inte det minsta för liten). Vid ungefär sju års ålder fick hon sin alldeles egna hårsalong, 'Jullans Friss & Fniss', av sina päron. Helt inställd på att bli frisör som vuxen, som sin kusin (har dock hunnit ändra mig sedan dess).

Och vips så är vi framme vid min 16-års dag!!! Då jag har upplevt Shakira live (hon blev min idol när jag var åtta, när Whenever Wherever släpptes), upptäckt de snälla människorna i mina vänner, insett att maskar blöder när man sätter dem på kroken etc. etc.

& just för stunden önskar sig denna halv-vuxna lilla donna helst av allt en snöfri fortsättning.... så att.... jag kan använda mina nya skor jag fick idag!! Järnspikar! Ett par Pippi Långstrump-skor (svarta med snörning), sitter som en nylonstrumpa på min långa, beniga, smala fot! (för just det, detta är grejen! Jag har bara fått en sko. Den andra får jag när snön är väck!)

Alldeles för tillfället sitter jag också och tänker på min sagolika dag och på mitt liv i stort.

Dä ä gr8

2 kommentarer

E

18 Jan 2010 22:37

jäppläpp, cool från början! Syster upp idan ;-P Grattis igen sötnöt <3

mamma <3

19 Jan 2010 09:45

cool är ordet, världens sötaste sistotta ;-)

Puss & Kram

Kommentera

Publiceras ej