Dagarna som gått

2kommentarer

Fredags: Sista dagen på sommarjobbet. Tre veckor har gått så fort men nu har jag äntligen sommarlov OCH 5000 kronor! Frida och jag hittade tillbaka till varandra och vi har haft så roligt så jag knappt tror det är sant. Tänka sig vilken tur vi hade som fick jobba med varandra!
På kvällen gick jag ned en stund på Karnebåtfestivalen men tröttnade ganska fort. Far och jag såg på film istället.
 Frida på jobbet

Lördags: Blev helt utsliten i Karnevalståget. Det var så värt det.
Sen träffade jag Frida, gick en stund med henne och Gulli och Linus Jonsson. Det var så tråkigt så jag gick hem. Klockan nie när Magnus Bäcklund uppträdde åkte morsan och jag ned. Då träffade jag fröknarna Karusell-galna och blev tvingad opp i de högsta karusellerna av de alla! (OK, det var väl lite kul i slutet då då, när jag hade vant mig vid åksjukan...)
En underbar dag!

Söndags: Frida drar med mig till hennes ö, Bokö. Vi berättar hemligheter för varandra och Frida sa när vi var på ICA att hon skulle berätta en sak när vi var framme på ön. Nu i efterhand förstår jag ju att det var ju för att jag inte skulle kunna smita... Hon kidnappade mig! Haha, Frida är så hemsk (-t rolig)! En hemlis eller flera hemlisar

Måndags: Båt hem. Jobba. Dagen på Bokö gick så långsamt så jag trodde jag var där en vecka. Det var bara för att jag njöt av liksom varje ögonblick.
 Frida och får, eller Frida får

Tisdags: Mina stölvar var som ett berg runt en djup sjö. Mitt i det två sjöarna var två träd som tydligen var mina ben, och det var dessa träd till ben som plockade bär med mig. De åkte dessutom och simmade på Grännäs med Eve senare på aftonen. Vi får alltid ont i huvudet då (gillar vi inte). Sen åkte vi till mormor. Och där får vi alltid kakor (det gillar vi).
  Fyra händer ärtor och två lånade deckar-böcker. Mormor sitter i källaren och läser deckare när det är varmt, min balla mormor!

 
Paddan och en död råtta. Några skruvar satt löst på honom så han hade tappat huvet, stackaren.

2 kommentarer

mor

14 Jul 2010 15:18

Hahahaaa - tur att det var råttan som hade skruvarna lösa. Å inte paddan, menar jag...



Tror inte ett dugg på att Frida behövde vare sig "dra" dig ut eller "kidnappa" dig till hennes ö. Vet nog att du gillart skarpt ;-) Visst är det underbart med GODA vänner??

Frida the kidnapper!

13 Aug 2010 16:11

Åh jo, J.K var livrädd för att följa med. Det händer ju alltid så konstiga saker med mig liksom... hehe. Inte konstigt att hon var rädd :D



Den där dagen för inte så länge sedan, på en ö i Gryts skärgård vid namn Bokö, den dagen, den minns vi länge länge länge!



PUSsSsS F.L

Kommentera

Publiceras ej