Låt våra vägar korsas

1kommentarer

Jag var ute och gick en rask promenad förut. Utmed Banvallen. Jag blev så lycklig när jag såg vad det var jag gick förbi med mina 5-10 kilomter i timmen. Det är nämligen såhär (det har jag väl sagt till dig?) att sedan 90-talet har fjärilarna minskat med så mycket som 70 % stod det i DN för några veckor sedan. Men där; över mig, smultron och blommor i många färger fladdrade ett tjog olika fjärilar i olika färger mellan träden opp mot himlen. Det var megamånga av dem och jag fick ta en omväg med foten för att inte trampa på någon av dem. Men det gjorde jag så gärna.

Skogen kan man alltid lita på. Skogen är en trygg plats. Skogen är min. Och din med förresten! Skogen är närapå bäst.

LÅT VÅRA VÄGAR KORSAS!!!
//Jullan

1 kommentarer

Fridisen!

13 Aug 2010 15:54

På tal om fjärilar! När jag var ute med Mor på "hojrunda" häromdagen var vi tvungna att köra sicksack mellan de vackra färgprickarna på grusvägen. I 2 hela mil dessutom. Jag älskar fjärilar! Och jag är ju rädd om dem, så någon vänlig själ måste prata med dem och säga att de gärna får vistas vid vägkanten istället. (Jag testade i farten, men jag tror inte de uppfattade vad jag försökte säga)

P.s skogen är bäst, och det är du med <3

Kommentera

Publiceras ej