Levnadsöden

0kommentarer

Det är såhär att det bästa jag vet är att läsa böcker. Bra böcker, inget skit.
Sånt som man kommer till drömvärldar med, sånt som man önskar att man skrivit själv. Det är sånt som är bra skit. (Den hemliga historien är en av mina favoriter)
Jag tycker om biografier också. Läsa om andras liv. Helst någon som levde på artonhundratalets fina klänningsdagar i England. Det är bara för att det seklet är mitt favoritsekel och för att jag själv önskar att jag har lika fina klänningar som de hade. (Nog duger de 34 som jag har om man ska vara krass...) En till bidragande orsak är att England står för klass och stil. (Något som inte finns i dessa dagar)

På sistone har det inte blivit att jag sträckläser flera dagar i sträck tyvärr (jag saknar det!!). Det finns för lite tid.
Men för att göra det bästa av det man har ska jag gå och läsa tidningar nu istället. Med min tredje kopp varma choklad för idag (det går åt mycket grädde här hemma). Nt & DN. Jag älskar Doris-serien i DN.

På mitt jobb idag, vi rensade ogräs i en lekpark, så fick vi höra en asball historia. Det var Banas liv. Tänka sig. Historia mitt framför ögonen är fantastiskt. 

MED KÄRLEK OCH OMTANKE
//Jullan

Kommentera

Publiceras ej