Plocka bär

0kommentarer

Det är sommar och jag vill inte skriva för det finns så mycket annat att göra! Men här kommer ett snabbis-inlägg.

Idag har jag plockat en halvliter bär i vår skog, smultron samt blåbär. Jag blev stolt över mig själv för att jag klarade av att ta bort äckliga flugor och fästingar på mig själv, helt ensam! Det är tack vare sommarjobbet där djuren var en del av vardagen! Känner mig mer självständig! Med dessa bär har jag sedan bakat muffins. Och så bakade jag även lite havremuffins när jag ändå var i gång.

Snart ska Eve och jag cykla till Åljöl och bada, vi ska bara vila maten lite. Men för säkerhets skull packar jag ned lite papper i alla fall. Hehe.

Skall skriva om helgens alla händelser när jag har tid. Ikväll blir det Morden i Midsommer! JIPPIE. DÅ är det sommar!

Kommentera

Publiceras ej