Överflöd av kärlek...

1kommentarer

... jag samlar den i mig för jag vet inte hur jag ska föra den vidare till någon annan.
Självfallet har också denna dag varit fantastisk. (Hur skulle den kunna vara annat?)

Vid halvelva tiden tog jag cykeln och åkte ned till havet, bakom ICA, med DN under armen. (såg du mig morfar? Jag satt mittemot erat fönster)
Jag läste ekonomidelen mest noggrant samtidigt som havets ljud i bakgrunden fyllde mig med vågor av välbehag.
Första gästerna blev ett par ankor som jag på mycket långt håll såg var kära i varandra, de var hungriga också men jag hade tyvärr inget bröd. Fast de var snälla och gjorde mig sällskap i alla fall. Man kan ju tro att de gnagade lite på varandra under bryggan där när jag inte tittade... Hihi.
Sen kom tyskar som såg 3vliga ut. Jag ville så gärna prata med dem, men stammade bara fram två ord på engelska. Det gick inte bra.
Jennie & hennes vänner kom med Jennies båt och jag fylldes av saknad till den tiden då jag, Jennie, Essa Holmberg och Viktor var Girlpower-gänget på Sörby med samlingsplats på baksidan där småbarnen inte fick vara. Jag saknar Jennie-tiden, mycket
Sista gästen blev en spindel.
& jag frågar er en fråga idag, varför tror ni att just spindeln blev SISTA gästen?

Bibblan hade öppet och det blev tre böcker, så ja vet inte varför jag sitter här och skriver? Jag som har så mycket att läs... jag menar göra. :)

PUSS&KRAM CYKELPEDAL
//JULLAN

Svar på frågan: Efter att spindeln hälsat på tog jag mitt pick och pack och drog min kos. Snabbt. Det hann inte komma fler gäster.

1 kommentarer

viktor.

17 Jun 2010 22:23

jag saknar också den tiden, vi var coola! komemr ihåg dend agen du och jennie kom tidigiare och gjorde om hela klubben innan jag och essa kom. vi var elaka! :D

Kommentera

Publiceras ej