Sjung en sång till vardags

3kommentarer

Igår efter att jag läst DN i 3 hela timmar kände jag för att åka på något äventyr. Jag packar med mina familjeägodelar i racerbilen och säger att vi skall ut på grönbete i naturen & att vi kan stanna på Svenska Presenter. Vi shoppar först och sen är vi framme vid skogen och letar febrilt efter denna ruin vi bestämt har gjort sig förtjänt av ett besök av oss. Vi kommer till en bro. Jag går först. Eve är precis bakom och allra sist går mor. Jag börjar förstås att sjunga.
"Lilla bocken Bruse, stampar över trollebron. - Nu tar jag dig, sa trollet, vad svara bocken då? - Nej nej nej, ta inte mig, ta den som är efter mig. Ta du mellanbocken, stor och fet och tjock en..." HAHA!!!!

Jag är underbar. & den här sommaren skall bli underbar. Med eller utan vänner så skall jag i alla fall ha det gr8. Jag har ju alltid Bockarna Bruse att luta mig tillbaka på, de tar jag förgivet. Vi har olika intressen och så, men vi har samma humor och samma minnen tillsammans. & samma värderingar. Vi passar bra ihop. Jag ska jobba ganska mycket, jag ska åka till mormor och göra rabarbersaft, jag ska vandra/cykla/gunga/bada/läsa och laga mat. Jag behöver inte bry mig om så mycket mer.

Det är slut på lidanden, det är slut på tystnad. Jag skall vara färgglad som förut från och med nu. Tack för att jag är fri.


3 kommentarer

Maria

14 Jun 2010 20:43

Din mamma är supersöt och du vet att jag gillar dig va? :)

E

14 Jun 2010 21:22

Bockarna Bruse in my <3

viktor.

16 Jun 2010 22:28

Din mamma är supersöt, din syster också! Du också så klart! Och du vet att jag gillar dig va? :)

Och du vet var jag finns, på mobilen, om du behöver prata! Men som sagt, du är fri! Grattis.

Kommentera

Publiceras ej