Smulor från troll med skoj i smultronskog !

1kommentarer

HEJ!
När man har lov har man ju hur mycket tid som helst. Ändå räcker inte tiden till åt allt man vill göra. Men jag skickade lite kraft och ork till min kära syster i förmiddags, hon började ju sitt sommarjobb idag och fick gå opp jättetidigt.
I alla fall, såhär skrev jag:

"Jag såg en irländsk film med mamma för två dagar sedan. Den ena hade cancer fick vi veta. Den första hade sedan (jag menade redan) mist sin man men hade sina sju barn kvar i alla fall. Dessa två vänner höll ihop och var som systrar. Den sjuka ville lära sig köra bil innan hon dog. Den utspelade sig för lite lagom länge sedan (ingen aning om när).
Allt det här skrev jag bara för att det var kul, för att du skulle få en bakgrund till ett motto hon sa som jag skall säga dig. "Vi lever för att ha det bra inte för att leva länge."
Nu har vi inte en framtid som avlidna i cancer framför oss. Men du förstår grejen. Jag gillar det hon sa:) Jag har tänkt mycket på det. Och jag skiter i om jag eller du är trött, ibland så kan vi väl leva lite ta-dagen-som-den-kommer/lev-livet-som-du-skulle-dö-imorgon-aktigt."


Så det är det vi gör nu. Vi sover några timmar om natten. Går opp och älskar varandra och gör roliga saker tillsammans. Jag är tacksam.

1 kommentarer

viktor.

16 Jun 2010 22:25

systrar är bäst! hälsa henne och tacka för att hon tar så bra hand om dig! pusss

Kommentera

Publiceras ej