Jag skulle vilja att någon väntade på mig någonstans

2kommentarer

God afton.
Jag drömmer om gräs idag; det är framtiden. Jag minns Jullans Friss & Fniss och mina framtidsvisioner om att en dag bli frisör, det är förfluten tid. Jag skulle vilja att någon väntade på mig någonstans, och det är jag. Genom eld och H2O skall jag i ändan stå och vinka åt mig. (<--- poesi skrivet när man är trött är fint.)

Jag skulle bara vilja säga en sak till. Idag har jag varit och klippt mig och min alldeles fantastiska kusin snor ihop en frilla på sisådär fem-tio minuter som liknar en bröllopsfrilla. Jag blir stum av förundran och bara älskar spegeln i såna stunder! Då kom jag ihåg varför jag ville bli frisör igen också. I spegeln såg jag mig när jag var liten. Framför spegeln i badrummet med saxen i handen och två hårstrån från luggen i handen. Vad lycklig jag var (redan då)!





Det är asballt vad människor är kapabla till. Det kan vara allt från att lyckas att plugga in precis rätt saker till ett prov, eller som Kris-Tina att göra magi med händer, eller att vara stark i sig själv och klara sig genom svåra stunder. (Ni som läst Anna Gavaldas böcker vet att man Tillsammans är mindre ensam. Men man klarar sig minst lika bra själv, att vara med någon gör bara färden lättare).

2 kommentarer

Österholm

17 Mar 2010 22:52

Vad kul att du tyckte att du blev fin, vi får ta en kväll sedan på nya salongen och testa lite tuffa uppsättningar!! Kram på dig min Jullis kusin

Jullan

18 Mar 2010 20:44

Dä låter gr8! Säg bara till när du vill ha mig!

:D

Ta hand om dig och dina valpar!

Kommentera

Publiceras ej