Je suis nul (skrivet med vackraste skrivstil)

2kommentarer

Jag är inte rolig, kan aldrig dra ett skämt eller bjuda på mig själv så att någon skrattar. Men sånt går an, man behöver inte vara skoj. Men om man inte är skoj så måste man ju vara något annat, kompensera med något. Typ att vara snäll. Jaha, om man misslyckas med det med då? Omtänksam, trevlig, glad etc etc. Hur ska man då tycka om denna personen som inte har något av alla dessa adjektiv?
Så detta är vad jag har undrat över några månader. Varför tycker folk om mig? Jag har kommit fram till en sorglig slutsats. Att mina vänner har faktiskt tröttnat på mig. Inte bra.. Men då har man ju alltid familjen, för i familjer tycker man om varandra oavsett vad. Visst visst visst. They dislike me too.
Så här sitter man nu. Pessimistisk, tråkig, egoistisk, besvärlig, slarvig, blyg, grå, skeptisk, uttråkad & envis, och ingen tycker om mig.

Jag känner att jag sitter fast, att jag inte kommer ut ur min kropp.
Dagens analys av världsläget för mig.
Take it or leave it. Men inte fan tänker jag gå och försvinna nu. Jag hänger väl med ett tag till och förpestar tillvaron för omvärlden. De får ju i alla fall något att snacka om.

Jordgubbar är gr8

2 kommentarer

Anonym

30 May 2010 14:30

Gu va synd det är om del männsker!!!

Själv har jag en unge på 16 år och 4 månader som ständigt anklagar mig för än det ena än det andra. Oftast är jag misstänksam och påstås sakna förtroende för barnet ifråga. Ibland ställer jag inte upp och hjälper till, t ex när barnet ska åka helt SJÄLV och handla några varor på Ica.



Jo du, det är inte lätt att vara människa! Hoppas ändå du får en megafin dag, för det ska jag se till att få ;-)



Många kramar från en som älskar dig mer än orden kan beskriva...

(vadå? måste jag försöka med ord. jo för att du är rolig, glad, egoistisk, slarvig, envis, nojig, ifrågasättande, hjälpsam, gullig, hjärtegod. Men allra mest för att du är du, helt unik och med en underbart färgstark personlighet!!)

Maria

14 Jun 2010 21:11

Jag har då inte tröttnat på dig! Det kan du skriva upp!!

jag tycker även att föregående talare(skrivare) gjorde en rysligt kolossalt bra beskrivning på Jordens just nu bästa jullan (jag kan ju inte säga så mycket om alla julior som är dead liksom)

Men hon missade det bästa. Du är SNÄLL!

Godhjärtad, hygglig, vänlig, bussig, rar, trevlig, gemytlig, godmodig, tillmötesgående! Det var några av dess synonymer och du passar in på alla av dem. Är det inte ett intyg på att det stämmer?

och du vet att det är en extremt bra egenskap som ibland blir bortglömt hos många. men du har den och var stolt över det!!

/en som gillar dig

Kommentera

Publiceras ej