Mamma!

2kommentarer

Jag gör ofta fel. Men inte idag. Fars dag och såna grejer när det finns såna som mammor...
Nae, jag vet att pappor är nödvändiga till vissa saker de också.
Pippi har till exempel hjälpt mig med mitt fågelhus och sånt (det var 5 fåglar samtidig idag, det är rekord!!). Så är han söt ibland också. Men inte tillnärmelsevis så bra som mamma. Så idag tänkte jag hylla morsan lite. Trots allt.

Mamma är min bästis. Hon kör sick-sack med bilen när jag är på dåligt humör, hon redigerar mina saker (min alldeles egna tidning etc), tvingar mig till saker jag inte törs men som hon vet att jag
älskar (och hon har alltid rätt om det) för när jag väl vågat tycker jag att det är så himla kul och då inser jag att det var spilld tid att avsky henne i början.
Så känner hon mig bäst av alla och kör med omvänd psykologi för att få mig att göra som hon vill (hihi). Mamma är varm och gosig och har alltid en kram till övers (som en miniversion av mormor).
Hon donar med presentkalender till 1 december och allt fast att jag är så stor och dum som sexton.
 
Så är hon den människa som jag mötte allra först här i världen, och det är klart...
Om jag såg någon människa som inte kände någon annan människa i hela vida världen så skulle jag nog också ta hand om den,
men jag skulle inte kunna göra det så bra som mamma.

Hittade en söt liten video. Är jag såhär söt också? ♥

 

2 kommentarer

mamma <3

15 Nov 2010 00:15

Du vet, alla mammor är bäst. Vi är bara såna...

Och svaret är ja, du är sådär söt också. Av och till ;-)

E

16 Nov 2010 09:30

Haha vad kan det nu vara som du vill ha?! ;P Men du har rätt, Mommy is pretty good ♥

Kommentera

Publiceras ej