Månaderna går

0kommentarer

Om en månad vid den här tiden letar jag mig nog väg ut ur folkmassan med Eve i min hand. Åtminstone en liten del av Eve, fastlänkad i lilla mig; en liten del av världen. På väg till Mc Donalds eller något annat hak som har öppet dygnet runt innan vi tar oss till hotellet igen. Slutkörda.  Nyss dansat till musiken av Shakira. Nyss uppnått extas när hon sjungit Waka Waka och dansat som gele. Shakira är världens vackraste. & om enbart en månad så får jag se henne, igen. Det är ingen tid alls. Om man jämför. Dessa höstveckor på terminen som bara förbi farit. Snabbt som blixten. Z  !!! Denna månad kommer te sig som en droppe i Östersjön. Haha, dålig jämförelse. Men ni förstår; en månad som flyter förbi lika stillsamt som de flesta andra.

Snart är det här. Jag längtar såklart. Men lever samtidigt i nuet.

Z  

(...zzZzzZ god natt jag är trött ZzZzz. Blixtsnabbt i säng!)

Kommentera

Publiceras ej