My favourite things

3kommentarer

"Raindrops on roses and whiskers on kittens
Bright copper kettles and warm woolen mittens
Brown paper packages tied up with strings
These are a few of my favorite things"

Känna förtvivlan över att dansa ihop med tvåor när man är etta. Improvisera och komposera något eget är penibelt. Tankarna far och man börjar tänka att man inte duger. Varför? För i slutändan visar det sig ju ändå att allt gick. Tankarna var förintade. Istället låg man på golvet och bara lät sig röras. Fysiskt och psykiskt. Röra till musiken och röras över hur fint det var. Att låta kroppen leva sitt eget liv, sluta ögonen och känna utomkroppslig upplevelse. Med ens befann man sig inte i rummet. Allt under 15 minuter som jag knappt kommer ihåg. Således kände jag den största frihet någonsin och lycka. Dance is in my heart ♥

"Cream colored ponies and crisp apple streudels
Doorbells and sleigh bells and schnitzel with noodles
Wild geese that fly with the moon on their wings
These are a few of my favorite things"

Vakna utvilad vid 6, somna om till halv 9. Nypressad apelsinjos, morgontidning, plocka in diskmaskin, dammsuga, titta i spegel och förundras över hur fin man är. Även med glasögon! Är alltid himla fin utan glasögon för då ser jag bara suddigt men idag när jag satte på mig glasögonen var jag fin även då! Få besök av faster. Besöka mormor. Göra historialäxa! Oh my garden, these are my favourite things!

"Girls in white dresses with blue satin sashes
Snowflakes that stay on my nose and eyelashes
Silver white winters that melt into springs
These are a few of my favorite things

When the dog bites
When the bee stings
When I'm feeling sad
I simply remember my favorite things
And then I don't feel so bad"

På tal om garden, så kom jag just in från fågelstugan. De gillar solrosfröna mest.

3 kommentarer

linda.

20 Nov 2010 12:55

ååh du skriver så fint julia! som att man läser en bok.

<3

21 Nov 2010 10:35

världens bästa låt!

Frida

21 Nov 2010 22:03

Du blandar en toppenlåt med dina egna favvo-things. Det tycker jag är påhittigt! :) Fantasi! Det är något vi är bra på. Det har vi både märkt & konstaterat flera gånger sedan vi lärde känna varandra på riktigt. Hihi!^^



PUSS

Kommentera

Publiceras ej