Räven raskar över isen

0kommentarer

Äntligen! Snö i min del av Sverige! Började med orkan i Viken, mellanlandade i Norrköping med snöslusk och blåst. Väl framme i skolan fanns emellertid inga rävar men av några möss jag istället möts och de ville inget hellre än att gömma sig i De Geers stenmur. Åh, de är så små så de borde väl blåsa bort annars. Som våra paraply gör ungefär (det där med paraply i stark vind kräver finess!!).
 
Sitter och funderar över varför jag kände mig så fin idag? Hade på mig pösjeans, mössa, linne som visade lite av magen och en varm tröja... När jag avrundar min dag här i lilla Viken påminns jag om varför jag långt bak i huvudet kände att det var bra kläder. Åh, det är ju såna kläder man har under overallen! I alla fall jag. Så har man lite för stora strumpor så man kan stoppa i brallorna och slippa glipan som annars blir... Så är man redo för overallen... Sedan skor... Mössan slänger man på sig i ilfart. Nu är man varm och vill ut! Springer ut och får snöflingor på nacken. Fan. Glömde halsduken. Går in igen, gör det man måste. Alltså snor runt största halduken om giraffpinnen. Äntligen färdig! Langar första snöbollen på ett träd som i sin tur kommer i gungning och tappar all snö den har på grenarna ned på helst en lång person som liknar min syster. Om man har tur. Sedan ger man fåglarna mat.

Nu skall jag hämta min overall. Snön räcker till många snöbollar på långa systrar. Det är snart över en decimeter.

Kommentera

Publiceras ej