Stånk och stön

0kommentarer

Nae, nu har jag tröttnat på det här. Det är inte kul att vara sjuk. Åh. Sitter fast i mitt lilla Vinterland. Orkar inte ens ta på mig ytterkläderna en gång till ens. För jag har varit ute en gång idag. Matat mina husdjur; fåglarna älskar solrosfrön, och så skulle jag hämta posten men den hade inte kommit då. Så inte ens det lilla nöjet har jag att roa mig med. Jag som älskar post. Men åh, jackan väger så mycket och två trappor är mer än jag orkar. Försöker dock få mig lite glad på de vis som ändå går när man är sjuk. Igår bakade jag (baciller dör i ugn) och idag tänkte jag pressa lite apelsinjos. JIPPIE
Det är i alla fall kul med 1 december imorgon. & att det finns böcker som Din stund på jorden av Vilhelm Moberg.

Hmm, den titeln får mig att inte vilka stånka och stöna längre....

Kommentera

Publiceras ej