Att man kan bli lycklig av ett par bilder.

1kommentarer





Haft en fin dag på min väg genom höstlöven. Nuförtiden måste man bära reflex och det tycker jag om. Jag tycker däremot inte om kylan, gillar inte kalla saker. Tur att de finns grejor som gör att man glömmer kylan, som till exempel att se en man med en pipa (som jag för övrigt önskar mig en i 18-års present), ta på en mage som nästa gång vi ses förmodligen är en baby, banan och dansvänner.
Jag försöker hålla kylan på avstånd. Men den tar sig lätt in när man inte äter som man skall eller inte har någon att prata med och glädjas med. Men tills imorgon så har jag sparat en halv banan till frukost, & jag skall in till skolan och träffa mina kamrater bara för att hänga. Lyssna noga nu. Vi har studiedag, men gör det ändå. Skolan på ledighet = 
VÄRME (för det betyder att man gillar skolan)




Bild 1: Första bilden gör mig lycklig för det är ett glas där. Ett som mormor köpt på en båt någon gång tror jag. Det kanske till och med varit senap eller nått där i så har mormor & Ville ätit opp den och kvar blev glaset, som mormor sparat för att inget skall slängas. Det glaset får jag alltid när jag är där och fikar kakor. & jag är ju så stor nu så mormor måste fråga varje gång: Vilket glas skall du ha då? & jag svarar som de senaste 12 åren: Det med jordgubbar. Mormor vet nämligen att jag alltid vill ha det glaset och jag börjar le. För jag är jordgubbsjullan och rabarbersaft drickes bäst i små glas som när man var liten. Då allt var varmt (?)

Bild 2: När Eve och jag hjälpte pappa med ett älgtorn i slutet av sommaren klättrade vi på bollar. Två bollar högt och jag ser liten och skrämd ut. Vilket jag var :-)

Bild 3: Spela kort med sig själv i signerad Atlas-tröja. Dessutom älskar jag tavlan på mammit och Eve i bakgrunden.

1 kommentarer

Maja

07 Oct 2010 21:09

Jag blir så glad av att läsa din blogg :) fin är du.

Kommentera

Publiceras ej