Bara en dag av varje.

1kommentarer

Detta är ingen vanlig dag. Detta är torsdagen den 7:e oktober 2010 och Britta & Birgitta har namnsdag. Himlen gråter av glädje eller sorg - det vet vi ej, men vi vet att denna dag aldrig kommer åter. Jag vet också att den här dagen kommer bli en bra dag.

Jag vaknade av att telefonen ringde i typ 2 minuter. Låg kvar i sängen och lät den ringa, tänkte på vilken fin signal det var. Kunde inte hålla ut, så hoppade ur sängen och rusade till telefonen. Som slutade ringa när det var några få meter kvar. Hmpf! Vi ringde opp och mer än så var det inte.
Jag tvättade mig och gick ned i köket med pyjamasen på. Åt min halva banan som hade blivit torr och brun där den hade öppnats igår (den delen bet jag av och slängde). Sedan lyssnade jag på nyheterna på radion samtidigt som jag läste morgontidningen. Fortfarande i pyjamas när mamma kommer ned för frukost och kaffe. Det var precis som en lördagsmorgon när vi har all tid i världen att bara dröna. Vi läste och kommenterad små artiklar och nyheter som vi läste om. 
Sen hände lite annat, som att jag plockade ihop grejer i tvättkorgen som under veckan blivit svettiga och smutsiga och fick en ny klänning som var randig och ren. Då hade jag redan börjat söka i mitt nästan obefintliga bibliotek (det är blott några böcker på en hylla än så länge) efter böcker om medeltiden. Jag hade några. Önskade en önskan om att jag skulle kunna mer historia, men det är ju det jag skall lära mig och det tar tid. Älskar historia. Jag har bytt ut min lilla lampa vid sängen mot ett ljus, precis som förr i tiden.
Efter det att jag studerat lite medeltid blev jag sugen på mandelkubb och bullar med rabarbersaft. Det var för två sekunder sedan.

Tänk vad tiden går utan att vi nästan förstår. Och idag finns bara idag.
FÅNGA DAGEN

1 kommentarer

Anonym

07 Oct 2010 12:46

Nääää, fånga inte dagen - släpp den fri!!

Kommentera

Publiceras ej