Barn med bulldagen!

2kommentarer


Inga bullar på bild idag, men dessa kakor är lika kära.

Barn och bulldag. Såklart man gör sitt bästa och bjuder dansarna på bullar då då. Igår åt jag sex och idag har jag bara ätit fyra.
Men det är inte bara bulldag. Nae, internationella barndagen också.
Här i världen behövs alla grupper. Mamma, pappa, barn som gamlingar (fast de sistnämnda har väl ingen egen dag?).
Jag tänkte på det när jag promenerade med reflexerna idag och mötte en liten flicka jag haft som gymnast. Åh, hon gjorde mig glad och jag kände mig stor och snäll. Sen tänkte jag på gubben i fredags, som stannade oss och berättade roliga historier fast han inte kände oss. Ville bara ge oss ett hjärtligt skratt.
Gammal som ung, alla är så jäkla bra!

Nu har jag städat mitt rum, dammsugat övervåningen, plockat in diskmaskinen och skall ta min kopp med bedtime-te och lyssna på Karlavagnen i sängen. Undrar vad de pratar om idag?
Att alla människor behövs kanske. Gammal som ung.

God natt!

2 kommentarer

Österholm

04 Oct 2010 23:44

Ja, nog är det tur det finns alla åldrar.

Natti natti

sonja

05 Oct 2010 18:51

Idag sa en kvinna att jag hade en fin halsduk! Det var mysigt, vart glad :)

Kommentera

Publiceras ej