Gissa bajset!

0kommentarer

Pappa ringde mig 0752 idag. Då hade han hunnit frysa och skjutit en TJUR!! Alltid när han tar en tidig kaffe, vilket han gjorde idag för att det var så kallt, så skjuter han, sa han. Efter han ringt till mig skulle han skära opp älgens mage och plocka ut innehållet. Det äter man inte. Det låter man bara ligga kvar i skogen. Sedan skall älgen åka bil till ett ställe där man klär av honom pälsen och hänger opp honom på tork. Sedan är det typ dags att äta honom med brun sås till. Idag åt jag hamburgare, det är också kött & gott. Jag var vegeterian ett tag men sen lärde jag mig käka fisk - kyckling - köttbullar. Sedan älskar jag grillat också.

I år fick jag inte följa med pappi-jägare till skogen för skolans skull, inte bra att missa saker ju. Det är dock bland det bästa jag vet, att jaga, så det är synd att man inte kunde undvara åtminstone en dag. Sitta i skogen och kolla träd och djur hela dagen. 
Som ni förstår tycker jag det är OK att käka kött, som har haft ett bra liv och sprungit vilda i skogen. Bra att man inte moderniserar allt.

PUSSis från wild n crazy Juppa!


P.S. Alla har ett eget val, jag respekterar alla vegeterianer :-)

Kommentera

Publiceras ej