Jag mår illa

1kommentarer

Skolan var sypertrevlig idag. Jag var trött hela dagen. Undrar om det var fullmåne inatt? Jag kunde inte sova i alla fall. Efter skolan regnade det och jag gick på Oktobermarknad med min syster. Jag pekade och hon köpte ingefärshoning åt mig, nötter, saffransbulle men ingen munk. Det är första året min gubbe med vita vagnen inte var där och sålde åt mig. Han brukar göra de godaste munkarna i Viken och får jag inga av honom kan det lika gärna kvitta. 
 
Så kom jag hem och gjorde vanliga saker. Och nu har jag fått panik. Det är så mycket att göra och jag måste gå och lägga mig om typ en halvtimma! Pust, jag avskyr att göra argumentationen för hela klassen imorgon. Klarar det inte. Så måste jag plugga franska, OCH sova!!!!

Men vet alldeles i förväg att jag inte kommer kunna sova inatt heller. Av nya saker blir jag så nervös, så nervös så jag mår illa. Och imorgon är det torsdag... Åhh. Kommer ligga och vrida mig i sängen, precis som natten innan julafton eller min födelsedag. Kommer inte sova en blund inatt.

Men ack, jag borde inte vara nervös. Jag är cool. Åh!!!! Jag får panik. Jag mår verkligen illa. När blev jag en sån fjant? Saker som inte handlar om skolan är jag så himla stentuff med, men det här alltså. Tar alla priser.

Åh. Velig och håller på att krypa ur skinnet.
//Jk

1 kommentarer

viktor.

31 Oct 2010 15:47

Gubben i den vita vagnen med dem goda munkarna var där. Han stod borta vid Vikens Auktionsbyrå, där det brukar stå mopeder och cyklar. Schysst va? Utanför väg-avspärrningarna och allt. Så orättvist! Alla American Donuts-försäljare kan stå där borta istället, de är äckliga!

Bara så du vet, till nästa år typ.

Kommentera

Publiceras ej