Vi är bara människor!

1kommentarer

Jag pluggar inte så ofta, jag har inte vetat hur man gör. Glosor fastnar ganska lätt men andra saker fastnar inte känns det som. Fast idag sa mamma (ännu en gång) att jag kunde och att jag gjorde precis det när jag bara satt och skrev lite om det som jag skall kunna. Hon sa att det jag gjorde var att plugga. Jag bara: Jaha. (en glödlampa tändes över mitt huvud). Det jag pluggade på var antika Gudar och bra människor, det fanns ganska många då, precis som nu.

Till exempel min morfar som är antik och bra, han jobbar, läser min blogg ibland och går varje dag (coolaste morfarn i Viken). Så finns Frida Larsson på andra sidan ån som får folk glada. Eve syster: busfrö som kan flytta tillbaka till Ireland när hon vill. Alla bara vill ha'na. Maja Toresand och alla andra dansvänner: som allihopa är så fina och rara och precis så underbara och olika som bara bra människor kan vara! Alma Österholm som har lika skimrande hår som det guldigaste guld.
Jaa, det finns väldigt många bra människor som ni ser. Och ännu fler som ni inte ser för er orkade jag inte skriva opp på listan den här gången ;-)

Så finns alltid små djävular så klart. Typ antika Hannibal, Hitler och hundar (som är livs levande). Avskyr hundar. Blev just jagad av 2.  

Jag kanske inte har lärt mig så mycket om det jag pluggade på, men jag har i alla fall lärt mig hur man pluggar. & det är nog så gott det, för vi är ju bara människor (som är lika bra som Gudar i vissa fall).

1 kommentarer

Maja

10 Oct 2010 18:56

Åh, jag blir så glad på dig Julia! Fina!

Kommentera

Publiceras ej