Livet som dansare

0kommentarer

Föreställ dig Tomtens röda mössa. Ser du den framför dig? I exakt samma nyans som den är mina knän. Men ack så värt det! Gjorde, jaaa svårt att säga exakt hur det går till, men man sätter sig i ett V med benen liksom och sedan rullar över höfterna så att benen sedan är bakom. Har inte gjort det sedan jag slutade på gymnastiken och det var kul att jag fortfarande kunde och då får några blodröda fläckar så vara. Jag har dansat i nästan fyra timmar idag och varje timme har jag älskat. Häftigast var när vi gjorde musiken själva. Till exempel kunde man säga: "Voff", vissla eller mjauua och detta blev till musik som vi dansade till. Faktiskt.

Skulle kunna skriva så mycket om dansen. Så mycket finns att säga om den. Tack vare dansen känner jag min kropp så bra. Jag känner varje del av den nästan hela tiden. Sån kontroll och självförtroende jag fått. Man får veta hur mycket ens lilla kropp är kapabel till. & det är mycket. Det är otroligt. Det är glädje för själen. Jag blir lycklig av att dansa ♥ 

//Jk

Kommentera

Publiceras ej