Och solen har sin gång

6kommentarer

Igår hade jag shorts ute hela dagen, idag åt jag middag ute. Vår vår är här och lyckligare har man inte varit. Sen gick solen och sov, började jobba för andra sidan jorden istället, samtidigt började min dag att dala. Den blev mörk och ledsen.

Allt jag gör är penibelt. Förra inlägget liknar mest en kontaktannons, vilket inte alls var min tanke. Jag skriver konstiga saker till människor på facebook... Och äter mat. Jag har börjat äta igen (att jag skriver om ätstörningar är ju också otroligt pinsamt). Mat mättar och jag faller för frestelser. Det syns på kläderna och jag känner mig ful, det syns på kroppen också naturligtvis. Magen korvar sig. Det är jobbigt, men ändå är jag på väg att bli bättre. Gillar att vara yppig som jag är, och muskulös och ha former så det känns bra. Men kläderna sitter fult och då känner jag mig ful...  

Jag måste läsa och somna in. När solen väcker mig vet jag att jag kommer vara glad igen. När jag är glad är inget pinsamt. Gå bara och sov, tönt.

//Jk

6 kommentarer

Maja

11 Apr 2011 23:33

du är perfekt

Maja

11 Apr 2011 23:40

Det gör mig så ont att se det här.

Jag vet inte vad jag ska skriva för att du ska tro mig, och någonstans vet jag också att det jag skriver inte gör någon skillnad, så länge du inte väljer det själv.

Det är jobbigt och plågsamt att läsa din text, att höra vad du tycker om dig själv ibland och det är också helt obegripligt för mig.

För om vi börjar med det ytliga (med underliggande orsaker antar jag) så gick jag senast idag och diskuterade din kropp med två av våra vänner. Att när vi diskuterar idealkroppen tänker vi på dig, hur stora vi är i jämförelse med dig för du är så liten och din midja är smal, dina ben är vackra och slanka, din mage är platt och stark och dina axlar är smala.

Det är så frustrerande och det känns så absurt att du känner såhär om din kropp, din vackra, perfekta kropp. Det är ett sådant fruktansvärt slöseri med tid och energi Julia. Du vet det men du förstår ju inte. Om du kunde se dig med mina ögon. Med andras ögon överhuvudtaget.

Sen din personlighet. Jag har väldigt svårt att tro att något du skulle göra eller skriva kan uppfattas som pinsamt. Julia, du sprider kärlek, du är en glädjespridare naturligt och när du inte är glad är det helt okej för du är Julia och mänsklig och det är skönt.

Men så vacker och unik som du är Julia, åh, privilegiet att få känna dig. Jag borde skriva ner alla ord du säger, för de visa orden jag fått från dig är så många. Dina texter Julia, det du skriver och hur du skriver är så fantastiskt. Det häftiga är att de speglar dig så himla väl.

Vartenda ett av dina blogginlägg är på något sätt intellektuella och intressanta, även det under. Det låter inte som en kontaktannons, för de låter väldigt sällan intelligenta vad jag vet. Du låter som en vårig, 17årig, smart tjej och det är ju vad du är, så fan vad bra det är då.



och när du ser det här imorgon, kanske allt har lagt sig. Kanske vår tisdag är fantastiskt och inte alls lika tråkig som måndagskvällen. Då kanske du har lite bättre självinsikt och inte ser ner på dig själv så mycket.



Och kanske gör jag det till en ännu större grej, i och med att jag kommenterar i novell-form, men det struntar jag i för jag tycker att det behövs sägas.



Förresten är du så snygg att du inte behöver kläder, du är så vacker och ja, om du kunde se dig själv genom någon annans ögon, mina exempelvis. Fan vad fantastisk du är då. Är i verkligheten.



Så gå och sov och vakna lite klokare än detta inlägg, tönt, så gör jag det med.

Puss.

Ida

11 Apr 2011 23:58

Vilken härlig blogg :D

Snabblån och Minilån

12 Apr 2011 00:18

Hej! Jag följer din blogg :D

sonja

12 Apr 2011 16:36

Åh, Julia. Finafinafina Julia. Vet inte hur jag ska formulera mig alls. Allt Maja har skrivit är så himla sant och jag hoppas av hela mitt hjärta att du vet det. Att du är så galet snygg så man vill gråta ibland. Att du aldrig är pinsam eller har illasittande kläder. Du är så HIMLA SNYGG JULIAAAAA!!!!

tilda.

12 Apr 2011 16:56

om du bara kunde se dig själv genom andras ögon. du är alltid så vacker. alla dagar. har du någonsin fuldagar? NEJ. och dina kläder sitter så snyggt att jag blir grön.

Kommentera

Publiceras ej