Traktorer

0kommentarer

 

Den hederliga lilla röda är min favorit. Den högra är en flådig fransk växelplog från tidigt 1900-tal, går att ploga åt båda hållen med den.

 

Herrn som ägde den monumentala samlingen av tontunga traktorer och lilla Ville på högerflanken. Det var saliga grabbar och en salig Julia.



Järnspikar vad snygg traktor! Trodde nästan det var en bild på mig först, men icke sa nicke. Däremot bestämde jag att jag skall nog minsann sitta på en sådan där någon gång i mitt liv. Gillar ju traktorer och cyklar mer än bilar och sånt trams. Gammeldagsagrejor.

Brum brum. Nu åker vi till drömmarnas land. Kommer drömma om ängar och åkrar som jag flyger över med en liten röd Ferguson. Mark fylld med blommor och bin och sommardagg på gräset. En trana i skogsbrynet och någon enstaka hare som blir rädd för ett rådjur. Inget rådjur som är rädd i alla fall, för ett räddt rådjur kan man inte säga.
//Jk

Kommentera

Publiceras ej