Balletomane

3kommentarer

Att dansa är vad jag älskar att göra men det är verkligen inte något jag har tänkt jobba med professionellt. Dels för att det kräver minst sju timmars träning om dagen och dels för att min syn är alldeles för dålig. Så i stället har jag gett mig i kast att börja måla dansare! För det är så vackert, det är så sensuellt och glädjefyllt. Jag ska inte sluta dansa, aldrig!! Jag ska bara dansa och måla, när jag målar behöver jag ju aldrig ta av mig glasögonen och således slippa tappa balansen på grund av att jag är för yr. Visst låter det bra?



Jag vill kunna måla ballerinor i alla möjliga positioner! Det försöker jag lära mig. Alla rörelserna måste se perfekta ut på bild likväl de måste göra i verkligheten, det är svårare än det verkar. Som tur är kan jag ju studera mina vänner när skolan börjar. Lindyhop får göra piruetter; hon är den av oss som kan ställa sig på ett ben och snurra i evighet känns det som. Guldlock får göra développéer; benet dras opp och vecklas ut under fullständig kontroll; man måste verkligen vara stark och koncentrerad precis som Guldlock. Anna får göra en fondu och se ut som en flamingo ungefär, jag är dock tveksam ifall Anna någonsin skulle ta på sig en rosa dräkt, hehe. Frida får göra grand battements bara för att hon är vig och så stark, och har långa ben. Majabaja får göra en grand plié, kanske den fulaste positionen om man tecknar den men eftersom Majabaja är så vacker kommer målningen bli helt underbar i alla fall. Nalle Puh får göra en port de bras i slow motion, och till sist Ariel som får böja ryggen så långt bak hon kan i en cambré. Herregud, man kan tro att hon ska gå av.

Vilket bra projekt va? Skissen ovanför är dock bara någon som inte fått namn än. Henne ska jag fortsätta med och sen hänga opp i min lilla Stjärna när jag där flyttar in. En vägg kan väl inte dekoreras finare än med massa ballerinor? ♥
//Jk

3 kommentarer

Ariel

05 Aug 2011 19:11

Åh, men hjärta på dig fina du! Tycker det låter som en helt toppen idé! Tror du kommer klara det där med måleri alldeles galant, vilket du redan gör som bilden visar! PUSS!

Nalle Puh

06 Aug 2011 00:22

Vad mysig du är! så himla fin :)

Och duktig! Din lägenhet kommer äga.

Mathilda

07 Aug 2011 16:59

Åh, det låter som en bra plan, minst sagt.

Kommentera

Publiceras ej