Bläckhjärta

1kommentarer

Svarta fingrar klottrar överallt. Tidningsbläck, bläckhjärta med fjäderpenna. Fina dag. Poesi och packat. Vill bara packa opp allting och flytta in. Nu är det tidningsomslaget i alla fall. De sköra kopparna måste må bra bland orden.
Belönas med pappas vildsvin och kantareller som badar i sås. Sedan safari i skymningen. Ekorre och älg. Stort och litet djur. Precis som far och jag. Bara vi två på vägen till hans ägor. Storan och Lillan.♥

Man kunde nästan tro att det var jag som dekorerat vägen, men det var det inte. Någon (gissar på en lömsk jägare, säkert påhittiga far!) har satt opp världens finaste ting på träden. Åh, vad de två orden rullade fint på tungan. Ting på träden. Nåväl. Man kunde nästan tro att de prydde träden för att göra mig lycklig och för att visa älgarna vilken väg de skall vandra för att komma fram till tornet. Följ de fina, skimrande sakerna, små älgar. Jägare är smarta. Sått ärtor och lagt ut äpplen på fälten har de gjort också. Fina skogen gör mig lugn. Skulle vilja vara där dygnet runt. Ha en älg att förflytta mig med. Eller häst...





Nallar och spåkulor. Skogen är fin.
//Jk

1 kommentarer

E

28 Aug 2011 14:14

Vill oxå åka på små vägar och kolla på älg. Får vi göra när jag kommer hem ♥

Kommentera

Publiceras ej