Jag och alla halva meningar bor i boken nu

0kommentarer

Idag är jag så lycklig! Sitter och kollar på min nya införskaffade älskade ägodel. Den kommer bli som allt annat, helt enkelt alldeles, alldeles ovärderlig. Skriver en hel uppsats i den, skriver alla små funderingar, halva tankar och födelsedagspåminnelser i den. En ny kalender är det jag kan fylla med ord! Den påtagliga bristen på struktur och disciplin har fått mamma att börja tjata på mig sådär fint som mammor kan. "Sjutton, snart aderton med eget bo, måste klara sig själv bla bla bla...."  

Alla oklara, oformulerade ord som hamnar i fel ordning i påbörjade meningar utan slut har nu åtminstone en väldigt ordningsam plats att samlas i.
 


Älskar att strö ord omkring mig. Tomma? Ibland, ibland inte. Jag lägger dem i alla fall överallt. Små, små, hopvikta papper, dagboken, anteckningsböckerna, mobilen, målningar, kalendern... Antingen bara lösryckta rader från drömmarna i huvudet eller långa redogörande berättelser i novellform. Det är liksom så det är att vara jag! Men hur blir det nu med en planeringskalender? Vem vet? Det bästa är att den är tom! Åtminstone de första dagarna, sedan... ja, sedan är väl den lika dekorerad som allt annat som kommer i min väg. Älskade, kära, kalender!!!!!!
//Jk

Kommentera

Publiceras ej